کتابچه برندینگ
برند بوک (کتابچه برند) یک سند شرکتی رسمی است که هویت برند و استانداردهای آن را مشخص می‌کند. مجموعه هاب اسپات، برند بوک یا راهنمای برند را به این صورت تعریف کرده است: برند بوک، سندی است که ترکیب، طراحی و نگاه کلی یک برند را مشخص می‌کند. راهنمای برند است که مشخص می‌کند محتوای لوگو، وبلاگ، سایت، تبلیغات و سایر جوانب بازاریابی به چه شکل طراحی شوند. هاب اسپات به برندهای معروفی که همیشه در ذهن شما هستند فکر کنید. هویت آن‌ها برای شما در چه چیزی خلاصه شده است؟ نام هر برند با چند رنگ خاص (پالت رنگ برند)، لوگو، تایپوگرافی و نوع خدمات آن در ذهن افراد تداعی می‌شود. این وظیفه برند بوک است که تضمین کند تمام این اجزا با یکدیگر همخوانی دارند و کاری کند که شما در فروشگاهی پر از وسیله بتوانید از فاصله دور برندها را از یکدیگر تشخیص بدهید.در واقع برند بوک مانند رشته‌های DNA یک برند عمل می‌کند.
01 2 1200x500 1
STR brand Guidelines 3 1200x500 1
تطابق و یکپارچگی در طراحی برند
هر برندی فارغ از اندازه و سابقه آن به یک برند بوک احتیاج دارد. مهم‌ترین مزیت داشتن کتابچه برند، ایجاد سازگاری و تطابق میان بخش‌های مختلف آن برند است. تیمی از طراحان را تصور کنید که به تازگی به شرکت شما اضافه شده‌اند و هریک از آن‌ها قرار است طراحی یکی از محتواهای شبکه‌های اجتماعی، وبسایت، تایپوگرافی، تصویرسازی و … را انجام بدهد. بدون وجود برند بوک، هریک از این طراحان طراحی را به سبک خاص خود پیش می‌برد. در نهایت، شما مجموعه‌ای از طراحی‌ها را خواهید داشت که هر کدام به تنهایی فوق‌العاده هستند، اما به عنوان یک مجموعه یکپارچه هیچ تطابقی با هم ندارند. برند بوک تضمین می‌کند که این اتفاق نیافتد. این کتابچه به طراحان نشان می‌دهد که برای طراحی هریک از اجزا، از چه فونت‌ها، چه نوع تایپوگرافی، چه مدل آیکون‌ها و چه پالت رنگی استفاده کنند. بدین ترتیب حتی طراحان تازه‌وارد هم برای هماهنگ شدن با برند به مشکل نخواهند خورد.
ماموریت
مشخص بودن ماموریت برند نخستین گام برای طراحی برند بوک است. چرا که به کارکنان و همکاران شما کمک می‌کند تا بفهمند آیا شخصیتشان با کسب وکار شما سازگاری دارد؟ آیا می‌خواهند در کنار شما کار کنند؟

برای مشخص کردن ماموریت برند، به این سه پرسش پاسخ بدهید:

  • هدف برند شما چیست؟
  • چرا این برند را به‌وجود آورده‌اید؟
  • این برند قرار است چه چیزی را در دنیا عوض کند؟
زبان و لحن یکدست برند
در ادامه خواهیم دید که یکی از المان‌های اساسی برند بوک، وجود زبان و لحن برند است. این المان کمک می‌کند تا علاوه بر تیم طراحی، تیم بازاریابی نیز با یکدیگر هماهنگ باشند برند بوک علاوه بر المان‌های مرتبط با طراحی گرافیکی، داستان و شعار برند را هم مشخص می‌کند تا تیم بازاریابی بتواند با استفاده از آن به کار بازاریابی و تولید محتوا بپردازد.
شناخت مشتری از برند
داشتن یک برند بوک در نهایت باعث می‌شود مشتری با آن برند ارتباط برقرار کند و با یک نگاه برند را بشناسد. همچنین داشتن کتابچه برند بهترین راه برای این است که پیام برند را از طریق لوگو، بسته‌بندی محصولات و غیره به اطلاع مشتری برسانید. به عنوان مثال در میان برندهای ویفر شکلاتی، هیچوقت کیت‌کت را با سایر برندها اشتباه نمی‌گیرید و شعار آن «Have a break, have a KitKat» را از یاد نمی‌برید.
چشم‌انداز
داشتن چشم‌انداز برند برای تمام تصمیم‌گیری‌های برند شما ضروی است. چشم‌انداز، مانند قطب‌نمایی است که به شما نشان می‌دهد قرار است به کجا برسید. چشم‌انداز در کنار ماموریت کمک می‌کند تا استراتژی‌های مناسبی را برای کسب و کارتان طراحی کنید.
برای مشخص شدن چشم‌انداز، به این پرسش‌ها پاسخ بدهید:
  • می‌خواهید کسب و کارتان چقدر رشد کند و به چه اندازه‌ای برسد؟
  • آیا قرار است در آینده خدمات و محصولاتی را ارائه بدهید که در حال حاضر تولید نکرده‌اید؟
  • برند شما قرار است چه میراث و نشانه‌ای از خود به جا بگذارد؟ به عبارتی با چه چیزی شناخته شود؟
پرسونای برند
برای این که بدانید با چه لحنی با مخاطبان و مشتریان صحبت کنید، لازم است برای برندتان پرسونا طراحی کنید. برای این کار، برندتان را در قالب یک شخصیت خیالی تصور کنید. این شخصیت چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا جدی است یا شوخ‌طبع؟ خودمانی است یا رسمی؟ با توجه به روانشناسی رنگ و شکل، استفاده از چه رنگ و شکل‌هایی را ترجیح می‌دهد؟ با استفاده از این پرسش‌ها، می‌توانید پرسونای برندتان را به تدریج شکل بدهید.
مخاطب هدف (پرسونای مخاطب)
پرسونای مخاطبان، یک شخصیت خیالی است که قرار است مخاطب و مشتری ایده‌آل شما باشد. گاهی لازم است چند دسته پرسونا برای برندتان طراحی کنید. برای مثال باید ببینید که چه افرادی قرار است مشتری شما باشند؟ چه افرادی به وبسایت شما سر خواهند زد؟ چه افرادی شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند؟ و غیره.
  • سوالات متداول
قیمت طراحی سایت چطور محاسبه می‌شود؟

تمامی تعرفه ها بر اساس تعرفه استاندارد اعلام شده توسط نظام صنفی رایانه ای محاسبه و به مشتری اعلام می‌گردد. جهت بررسی بیشتر می‌توانید با مراجعه به سایت نظام صنفی رایانه ای کشور تعرفه رسمی را دانلود نموده و مطالعه فرمایید.

آیا سورس کد سایت در اختیار مشتری قرار می گیرد؟

بله سورس وبسایت به صورت کامل و قابل ادیت را در اختیار مشتری قرار می‌دهیم تا در آینده بتواند بدون نیاز به تونالیته وبسایت خود را توسعه دهد. تنها یک فایل در تمام بخش های سایت کد گذاری میگردد که هیچ تاثیری در توسعه های آینده شما ندارد.

آیا قرارداد به صورت رسمی و قانونی منعقد می‌گردد؟

بله قراردادها از طرف استودیو تونالیته به صورت رسمی و تابع قوانین کشور منعقد می‌گردد، شما می‌توانید به عنوان شخص حقیقی یا شرکت حقوقی با مجموعه توننالیته همکاری کنید.

امنیت وبسایت برای ما اهمیت دارد، این موضوع توسط تونالیته تضمین می‌شود؟

امنیت برای هر کسب و کار اینترنتی اهمیت بالایی دارد. امنیت سایت را می‌توان در سه سطح مورد ارزیابی قرار داد که عبارتند از: اطلاعات مدیریت، امنیت در کدنویسی و امنیت در سرور. قسمتی از پروژه که بر دوش تونالیته هست در بخش امنیت پشتیبانی می شود .

طراحی سایت شرکتی و شخصی را بر چه بستری انجام می‌دهید؟

وردپرس، قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیاست. انعطاف‌پذیری بالا و کاربری آسان وردپرس موجب می‌شود تا بهترین انتخاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در زمان ورود به فضای وب باشد. طراحی وبسایت را بر بستر وردپرس انجام می‌دهیم ولی راه‌کارهای پیشنهادی ما به وردپرس محدود نمی‌شود. در صورتی‌که به دنبال کدنویسی اختصاصی هستید می‌توانید از خدمات تونالیته در حوزه طراحی رابط و تجربه کاربری بهره‌مند شوید.