طراحی سایت وردپرس یا اختصاصی؟ مسئله این است!

طراحی سایت وردپرس یا اختصاصی؟ مسئله این است!

سرفصل های مقاله

تقریبا از همان روزهای ابتدایی که سیستم های مدیریت محتوا (cms) مثل وردپرس، دروپال یا جوملا به بازار معرفی شد، جنگ بر سر خوب و بد بودن این سیستم ها نیز شروع شد. یکبار برای همیشه به این مسئله رسیدگی میکنیم تا جنگ طولانی طراحی سایت وردپری یا اختصاصی رو تمومش کنیم.

هر نرم افزار یا سیستمی نقاط ضعف و قدرت مخصوص به خودش رو داره، شما بر اساس کاری که قراره انجام بدید باید تصمیم بگیرید نقاط قوت کدوم یکی از سیستم های مدیریت محتوا یا کد نویسی اختصاصی پاسخ گوی کار شماست و نقاط ضعف این سیستم ها رو میتونید رفع کنید یا نه؟

از نقاط قوت و ضعف طراحی سایت اختصاصی شروع میکنی

طراحی سایت اختصاصی همونطور که از اسمش پیداست، قراره اختصاصی شما باشه و از صفر نوشته شه. قطعا باید تعداد جلسات گسترده و زیادی با تیم برنامه نویسی برگزار شه تا تمام نیاز های شما رو بسنجن و بهترین خروجی رو به شما بدن. زمانی که شما سراغ طراحی سایت اختصاصی میرید قطعا به پشتیبانی حرفه ای تری برای وبسایتتون نیاز دارید، چرا که تا سایت شما به اون بی عیب و نقصی که مد نظرتون هست برسه مستلزم گذشت زمان و فعالیت مداوم تیم برنامه نویسی و پشتیبانی هست.

یک نقطه قوت که طراحی سایت اختصاصی داره و نمیشه ازش چشم پوشی کرد اینه که سایت شما دقیقا بر اساس نیاز های شما پیاده سازی میشه و با انبوهی از امکاناتی که ممکنه هیچوقت بهش نیاز پیدا نکنید رو به رو نمیشید. ولی خب این نقطه قوت بعضی جاها میتونه یه ضعف بزرگ به حساب بیاد! شما چیزایی رو لازمتون میشه که اول مسیر بهشون فکر نکردید، حالا باید مجدد هزینه کنید تا تیم برنامه نویس ویژگی جدیدی که نیاز دارید رو اضافه کنه براتون.

هزینه نگهداری سایت های اختصاصی قطعا بسیار بالاتر از سیستم های مدیریت محتواست، شما اینجا با متخصصین سر و کار دارید، متخصص هم قطعا هزینه ای که بابت زحماتش از شما دریافت میکنه به اندازه تخصصش بالاست، هرچی متخصص حرفه ای تر، هزینه تمام شده کار شما بالاتر. به هیچ عنوان سراغ سایت های اختصاصی با افراد غیر متخصص نرید، همین تصمیم میتونه بلای جون سایت شما در آینده بشه. پس هرچیزی رو به اهلش بسپارید تا مجبور نشید در اینده هزینه های هنگفتی بابت اصلاح یا تغییر کامل سایتتون بشید.

وب سایت هایی که کد نویسی اختصاصی میشن، نیازمند صرف زمان زیادی هستن برای پیاده سازی، چون قراره این سیستم از ابتدا برای شما، بر اساس نیاز های شما ساخته شه، تعداد افرادی که روی سایت اختصاصی شما کار میکنن نصب به افرادی که برای شما یک سایت وردپرسی پیاده سازی میکنن بیشتر هست، پس نتیجه میگیریم:

تعداد افراد زیاد + مدت زمان زیاد = هزینه تمام شده زیاد

سخن حکیمانه از نویسنده مقاله
طراحی سایت اختصاصی در شیراز
طراحی سایت وردپرس یا اختصاصی؟ مسئله این است! 4

حالا میریم سراغ نقاط قوت و ضعف وردپرس

وردپرس کلا خوبه! هر کی ام میگه خوب نیست خودش بلد نیست باهاش کار کنه، ضعف نداره (نویسنده به شدت طرفدار وردپرس) تمام

سخن حکیمانه دیگر از نویسنده مقاله

شوخی رو میزاریم کنار و میریم سراغ بررسی وردپرس، وردپرس هم مثل هر سیستم دیگری نقاط ضعفی داره که اگر بخواین باهاش کار کنید باید این نقاط ضعف رو بر طرف کنید تا بتونید از نقاط قوت این سیستم استفاده کنید.

اصلی ترین ضعف وردپرس، امنیتش هست. این سیستم مدیریت محتوای محبوب در بحث امنیت بسیار ضعف داره و اگر در ابتدای مسیر ضعف های امنیتی رو برطرف نکنید میتونه در آینده لطمه های جبران نا پذیری به شما و سایتتون بزنه.

ضعف دیگه این سیستم انبوهی از امکانات در دسترس شماست که ممکنه هیچوقت استفاده نکنید و همیشه مزاحم انجام کارای دیگه باشه.

دوباره از ضعف میگم و بعدش محکم بشینید که میخوام با نقاط قوت وردپرس زخمتون کنم. اخرین ضعف سرعت پایین این سیستم و اینکه این سیستم از ابتدا برای فروشگاه بهینه نشده، به لطف افزونه های جانبی مثل ووکامرس تبدیل به فروشگاه میشه.

نقاط قوت وردپرسی خیلی بیشتر از نقاط ضعفش هست، میریم سراغ این نقطه قوت ها:

  1. هزینه تمام شده وبسایت های وردپرسی به دلیل نیروی کمتر و زمان کمتری که صرف پیاده سازیشون میشه، خیلی پایین تر از طراحی سایت های اختصاصی هست.
  2. به لطف افزونه های بسیار زیادی که توسعه داده شده، شما 90 درصد نیاز هایی که برای سایتتون دارید را میتونید با یه سرچ ساده در گوگل افزونه مورد نظر رو پیدا کنید و با چند کلیک امکاناتی که مد نظرتون هست رو به سایتتون اضافه کنید.
  3. بروزرسانی های مداوم وردپرس تمام ضعف های امنیتی و سرعتی رو به مرور زمان برطرف کرده و روز به روز در حال توسعه و گشترش بیشتر هست. پس خیالتون از بحث توسعه و بروزرسانی راحته
  4. مدیریت وبسایت هایی که بر بستر وردپرس پیاده سازی شدن، به مراتب راحت از وبسایت های اختصاصی هست، چرا که آموزش های بسیار زیادی در سطح اینترنت برای آموزش پیشخان یا داشبورد مدیریت وردپرس وجود داره.

نتیجه نهایی:

در کل پیشنهاد تیم تونالیته استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل: وردپرس، اپن کارت، جوملا و … هست، چرا که این سیستم ها به مرور زمان بر اساس نیاز ملیون ها کاربر روز به روز تمکیل تر شده و شما با استفاده از این سیستم ها، در حال استفاده از تجرییات ملیون ها کاربر و نیاز های رفع شده انها هستید.

تیم تونالیته در راستای رضایت شما مشتریان عزیز، اقدام به توسعه یک قالب وردپرس حرفه ای و ایرانی کرده که میتوانید از لینک زیر این قالب وردپرس را بررسی و تهیه نمایید. همچنین هر زمان که نیاز به راهنمایی یا مشاوره داشتید از داشبورد کاربری اقدام به ارسال تیکت کنید.

قالب فروشگاهی سندباکس پلاس

 

زبان های برنامه نویسی

در زمان طراحی سایت اختصاصی شما از زبان های برنامه نویسی مانند: PHP / ASP / NodeJS / C و ... میتوانید استفاده کنید. بر اساس نیاز های شما تیم برنامه نویس به شما اعلام میکنند کدام زبان برنامه نویسی بیشترین بازدهی را برای شما خواهد داشت.

قالب های آماده یا طراحی اختصاصی؟

اگر بودجه مناسب دارید، بهتر است از قالب های آماده استفاده نکنید. بهتر است از همان ابتدا با یک قالب وردپرسی اختصاصی که بر اساس کسب و کار شما پیاده سازی شده و حجم زیادی از امکانات بی استفاده را ندارد استفاده کنید.

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت بر اساس نیاز های شما برآورد میشود. هرچه حجم امکاناتی که برای کسب و کارتان نیاز دارید بیشتر باشید، هزینه تمام شده سایت شما بیشتر می شود.

در قیمت گذاری طراحی وب سایت یک قیمت پایه وجود دارد که شامل امکانات پایه یک وب سایت است. باقی امکانات مورد نیاز شما به قیمت پایه اضافه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *